środa, 18 października 2017

Genialne, wegańskie trufle kakaowe


Lubię tak niespodziewane eksperymenty kulinarne, bowiem najczęściej okazują się być genialną opcją. Choć raw batonów zjadłam naprawdę wiele, nigdy nie robiłam daktylowych ulepków sama. Pewnego dnia zrobiłam odrobinę, zmieszałam z kakao i... poleciałam do sklepu po kolejną paczkę daktyli oraz migdałów. Dzięki drobnemu zmieleniu migdałów, masa jest naprawdę gładka, lekko zakalcowata i rozpływa się w ustach. Orzechy laskowe świetnie komponują się z gorzkim kakao, które osładzają karmelowe daktyle. Połączenie idealne i nie będziecie w stanie się od tych pralinek oderwać - gwarantuję ;) Nie bójcie się, że dodatków tłuszczowych jest tak wiele. To one zapewniają gładkość konsystencji i równoważą słodycz daktyli. Są to bardzo zdrowe tłuszcze, które gwarantują sytość, a orzechy dostarczają także białka, minerałów i witamin (zwłaszcza wit. E). O roli tłuszczu w mojej diecie oraz zauważalnych zmianach po jego zwiększeniu (i przełamaniu strachu), przeczytacie tutaj i tutaj. Tymczasem - zapraszam na rozpustę! :)





Składniki:

  • 100 g migdałów
  • 200 g daktyli
  • 50 g masła z orzechów laskowych
  • 3 czubate łyżeczki gorzkiego kakao
  • do obtoczenia: kakao, wiórki kokosowe, rozdrobnione orzechy...



Daktyle zalewamy wrzątkiem. Migdały rozdrabniamy rozdrabniaczem na bardzo drobno - mają tworzyć zlepioną pastę (ale jeszcze nie lejące masło). Dorzucamy miękkie, odcedzone daktyle i razem miksujemy. Gdy masa będzie jednolita, przekładamy ją do miseczki i dodajemy masło z orzechów laskowych oraz kakao. Całą masę zagniatamy w jednolitą całość. Formujemy kuleczki, obtaczamy w kakao (lub innych dodatkach) i schładzamy w lodówce.

Smacznego!

29 komentarzy:

  1. Muszą smakować wybornie... gdyby dodać żurawinę wyszły by takie a la Rawnello Żurawina na Czarnym Lądzie xD Jednak jestem pewna, że Twoje smakuja lepiej ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jadłam nigdy Rawnello i nie wydaje mi się, że konieczny jest dodatek żurawiny - powiem nieskromnie, że lepszych kakaowych raw słodyczy niż powyższe praliny to nie jadłam :D

      Usuń
    2. Na pewno jej dodatek nie jest tutaj potrzebny, bo same w sobie są przepyszne i z pewnością smaczniejsze od Rawnello :) Tak tylko mi się skojarzyło ;) Twoje pralinki są wyjątkowe - muszę kupić dobrej jakości migdały xD

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Właśnie wczoraj zrobiłam kolejną porcję, więc zapraszam! :D

      Usuń
  3. Musiały smakować genialnie !! Akurat mam zapas daktyli w domu, więc może zrobię coś podobnego, choć nigdy nie mogę się zabrać i zazwyczaj jem świeże daktyle nadziane masłem orzechowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chwila roboty, a smak jest wyborny - nawet możesz przygotować większą porcję i ją pomrozić (ja tak robię) na czarną godzinę. Są wyśmienite!

      Usuń
  4. Takich jeszcze nie jadłam, ale trufle bardzo lubię, więc chętnie wykorzystam Twój przepis i zrobię w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób, zrób - pyszna i zdrowa przekąska. Ja właśnie wczoraj znowu zrobiłam. Pyyycha!

      Usuń
  5. Robię bardzo podobne, ale z karobem (kakao u mnie na czarnej liście). Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zastąpić kakao karobem, jak najbardziej - ja nie jestem raczej jego fanką, ale gdybym była zmuszona do rezygnacji z kakao, to tak bym zrobiła :)

      Usuń
  6. Jejku!Musze kupic daktyle,migdały i chyba dokupić orzechy laskowe :o Przekonałas mnie!Do tego te składniki nie sa jakieś super wymyślne,co jest zdecydowanie ich plusem!Juz wyobrażam sobie ich smak...
    Ale na pewno zrobię je jak będę miała dużo czasu wolnego i nede sama w domu,zeby nie przeszkadzał hałas mielenia.O ten czas wolny będzie ciężej,ale... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są szybkie i proste w przygotowaniu - zrobiłam je wczoraj w chwilę, wykorzystując krótką przerwę od nauki ;) Są rewelacyjne!

      Usuń
  7. Proste, szybkie i smaczne ;) nic dodać nic ująć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślinotok <3 To coś idealnego dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, takie domowe trufle smakują najlepiej :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki temu przepisowi właśnie się o tym przekonałam :) Pozdrawiam również.

      Usuń
  10. Ostatnio kupiłam sporo daktyli, bo były za ok 4 zł, więc już wiem co z nich zrobię <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka rozpusta to istna radość :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nawet nie wiesz, jaką ja mam ostatnio fazę na kakao. No mogłabym jeść codziennie jakieś słodkości z kakao w roli głównej... i jem! (ale ciii!)
    Wydaje mi się, że w smaku są te trufelki przepyszne.
    Naprawdę świetna propozycja.
    Zdecydowanie - do przetestowania przepis :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwyraźniej tego potrzeba Twojemu organizmowi :) Wypróbuj koniecznie, bo są przepyszne!

      Usuń
  13. Pierwsze skojarzenie: kuleczki raw Żurawina na czarnym lądzie! Uwielbiam takie suszone wynalazki. A z daktyli to już w ogóle. Mmm :)

    OdpowiedzUsuń