poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Foods by Ann, Pocket Energy Bar Banan & Kakao - Recenzja

Jak wspomniałam w poprzednim wpisie, batoniki w niedostępnych stacjonarnie smakach pomogła mi zdobyć moja koleżanka, robiąc zakupy online. Spośród wielu ciekawych smaków wybrałam te, które ciekawiły mnie najbardziej. Dzisiaj przedstawię Wam połączenie idealne - banana i kakao. Przyznam szczerze, że rozpoczynając swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem, koktajl z mleka, banana i kakao świetnie zastępował mi słodycze. O tym, jak wypadła ta wersja smakowa, dowiecie się z dalszej części wpisu :)


Wygląd
Standardowe i eleganckie opakowanie przykuwa wzrok. Podoba mi się jego minimalizm, który dobrze eksponuje składniki, będące kluczowe dla danego wariantu smakowego. Tym razem na łyżkach umieszczono plasterki bananów oraz proszek kakaowy.

Ulepek jest wyraźnie ciemniejszy od poprzednio recenzowanego wariantu Kokos & Banan czy Jabłko & Cynamon, a to zasługa proszku kakaowego. Składniki ponownie są dobrze przemielone, choć widać nieliczne jaśniejsze plamki nerkowców i wiórków kokosowych. Baton jest zwarty, ale giętki. Pachnie... specyficznie. Jest to połączenie suszonego banana z wiórkami kokosowymi, jednak nie w tak rajskiej wersji jak poprzednio (choć do zjełczenia na pewno im daleko). Nie odnotowałam nut kakaowych.

Smak
Bryłka jest nieco twardsza od poprzedników, ale i tak daleko jej od typowo proteinowych twardzieli. Nie jest też tak żujna. Od razu wyczuwam pewną czekoladowość kakao, która plasuje się na poziomie czekolady deserowej. Do głosu dochodzi również przecier bananowy, który trąci bardzo dojrzałymi, wręcz przejrzałymi owocami. Duet przypomina wspomniany we wstępie koktajl bananowo-kakaowy, jednak o wiele bardziej intensywny w smaku. Banany sprawiają jednak wrażenie, jakby były nieco chemiczne, a baton jakby był okraszony sztucznym aromatem. 

Nie jest to mocno nachalna nuta, jednak dość specyficzna. O dziwo, dość wyczuwalne są także nerkowce, które dodają typowo słodko-maślanej nuty. Gdzieniegdzie zachrzęszczą także wiórki kokosowe, choć aromatu żadnego nie nadają. Całość pozytywnie mnie zaskoczyła (choć początkowo wydawała mi się mało apetyczna) i bardzo polecam wszystkim miłośnikom duetu bananowo-kakaowego.

Skład: daktyle (46%), orzechy nerkowca (19%), wiórki kokosowe (17%), suszony przecier bananowy (14%), kakao (4%)
Kaloryczność: 371 kcal/100 g (130 kcal/baton 35 g)
Cena: 3,89 zł
Dostępność: sklep online
Ocena: 5/6
Inne warianty smakowe: truskawka & burak, kakao & malina, jabłko & cynamon, kokos & kakao, jabłko & baobab, marchew & pomarańcza, kokos & banan

Wpis niesponsorowany. Produkt kupiłam samodzielnie.

19 komentarzy:

  1. Skład wskazuje na smakowite połączenie i jestem ciekawa, czy także wyczułabym te lekko chemiczne nutki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem ciekawa, czy to tylko moje wrażenie :P

      Usuń
  2. Banan i kakao to zgrany duet ale ta sztuczność banana mimo iż nienachalna raczej nie jest mile widziana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko wrażenie, bo nie ma tutaj sztucznych dodatków ;)

      Usuń
  3. Kiedyś chyba jadłam coś takiego, albo bardzo podobnego i było bardzo dobre :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bana i kakao koniecznie do wypróbowania! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa jestem tego batonika, lubię takie rzeczy a moa córcia to uwielbia :) wyszukuje różne takie smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z Twoją córką na pewno bym się dogadała w tym temacie ;)

      Usuń
  6. Pewnie i nam by posmakowało bo bananki z czekoladą lubimy :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Wolałabym wrażenie czekolady mlecznej... chyba. W sumie Bombus nie jest mleczny, a powalił mnie na kolana. Duet z bananem jak najbardziej dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko jest w fit batonach osiągnąć efekt mlecznej czekolady i nie przypominam sobie, bym czegoś takiego kiedykolwiek doświadczyła...

      HALO, PANI ANIU L., PACZKĘ DO TESTÓW DLA PANI POWYŻEJ POPROSZĘĘĘ! :D

      Usuń
    2. Ale te konkretnie warianty, które ostatnio przedstawiłam? :D

      Usuń
  8. Uwielbiam połączenie banana i kakao, ciekawe więc czy ten baton by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam, więc polecam się przekonać samemu :D Ja się nie rozczarowałam.

      Usuń