piątek, 27 lipca 2018

Krasoń, Avenki, wegańskie ciastka owsiane z cynamonem bez cukru - Recenzja

Trochę się zbierałam z recenzją tych ciastek. Kupiłam je na stoisku TerraVege w połowie maja na targach VeggieWorld w Warszawie. To była jedyna rzecz, która tamtego dnia wpadła mi w łapki, a że akurat miałam fazę na kruche ciasteczka, to wpasowały się idealnie. Ten wariant (i następny, który zrecenzuję) nie ma cukru, ale pozostałe już bezcukrowe nie są - musicie mieć to na uwadze. Czy cynamonowe ciacha przypominały kruche pierniczki...? Tego dowiecie się z dalszej części wpisu :)

Wygląd

Ciastka skryte są w kartonowym opakowaniu, które automatycznie kojarzy mi się z ekologią (i makulaturą ;D). U dołu zdobią je liście, które wydają się być odciśnięte jakby pieczątką. Pudełeczko dookoła otula papierowa etykieta, na której znajdziemy zabawne i przykuwające oko oznaczenia, iż produkt nie zawiera jaj (kurka), mleka (krówka), oleju palmowego (szympans...?) oraz cukru (kostka się chyba za to nieco obraziła :( ). Są idealne dla wegan i diabetyków, a skład jest maksymalnie prosty.


W środku opakowania znajdziemy 5 paczuszek, a w każdej po dwa ciastka. To świetne rozwiązanie, dzięki któremu możemy zabrać ciacho na przekąskę bez szkody dla pozostałych sztuk - otulone folią długo zachowują chrupkość i świeżość. Po wyjęciu z opakowania moim oczom ukazuje się jasnobrązowy zlepek płatków, który subtelnie pachnie zbożem oraz cynamonem. Ciastko jest przyjemnie wypieczone i nie pozostawia na palcach tłustej powłoczki. Nie jest bardzo twarde, ale też nie kruszy się z łatwością - struktura jest typowa dla herbatników lub ciastek typu Belvita.
Smak
Z przyjemnością wgryzłam się w ciacho, napotykając przyjemną chrupkość. Od razu dotarła do mnie typowo mączna fala, pochodząca z rozdrobnionych płatków owsianych. Przypominała mi pod tym względem znane mi Batony Warszawskie lub DayUp. Niestety płatkom brakowało wypieczenia, co pozbawiło je prażonego aromatu i większej chrupkości - miałam wrażenie, jakbym jadła po prostu zmielone surowe płatki owsiane. Mnie to jakoś szczególnie nie przeszkadza, ale wiem, że są osoby, które za taką mącznością nie przepadają. Zaraz potem dociera do mnie subtelna słodycz pochodząca od słodzika, a jej poziom dalece odbiegał od kupnych słodyczy. Spokojnie jestem w stanie zjeść ciastko bez konieczności wypicia hektolitrów wody. Jeśli chodzi o cynamon to... jest on bardzo subtelny i uobecnia się dopiero pod koniec jedzenia w postaci delikatnego szczypania na języku. Bardziej przypomina mi to cynamonowe lub imbirowe, korzenne ciasteczka niż pierniczki, ale w końcu nikt tutaj takiego smaku nie obiecywał ;) Całość bardzo smaczna i cieszę się, że zdecydowałam się na ten zakup.

Skład: płatki owsiane 56,67%, substancja słodząca - maltitol, olej rzepakowy, siemię lniane, cynamon 1,44%.
Kaloryczność: 455 kcal/100 g (546 kcal/paczka 120 g; 54,6 kcal/ciastko)
Cena: ok. 7 zł
Dostępność: TerraVege, sklepy ze zdrową żywnością
Ocena: 5/6
Inne warianty smakowe: kakaowy b/cukru

Wpis niesponsorowany. Produkt kupiłam samodzielnie.

23 komentarze:

  1. Zapowiadają się bardzo smacznie :) Nie jadam takich ciastek, ale gdybym miała w domu to by się nie zmarnowały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle ciastek nie jadasz? :D Ja mam czasem takie fazy na chrupacze, więc wtedy sprawdzają się idealnie :D

      Usuń
    2. Bardzo rzadko (np.dzisiaj mnie naszło na jakieś, ale jadam może 4x w roku :P), wiec nie kupuje na zapas tylko wtedy jak w danym momencie czuje zapotrzebowanie :)

      Usuń
  2. nie przepadam za ciastkami owsianymi ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowa i interesująca alternatywa dla popularnych ciasteczek:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli chodzi o ciastka to jadam tylko takie owsiane, które sama zrobię. Te jednak chętnie bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te mają naprawdę super skład i smak, więc polecam :)

      Usuń
  5. Ciasteczka owsiane bardzo lubię, a z cynamonem uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne ciasteczka :) Do ciasteczek z cynamonem mam wielką słabość :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Cynamonu wolałabym więcej, a i cukrem pewnie bym nie pogardziła. Uwielbiam cynamon pod każdą postacią.

    Olej palmowy jest pozyskiwany z szympansów, bardzo dobrze napisałaś. Z kolei cukier wyciska się (i suszy) z cukrzyków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee, te ciasteczka zdecydowanie nie są dla Ciebie. To masz jak w banku.

      Hahaha <3

      Usuń
  8. Znamy je i bardzo lubimy :) Kakaowe też są baardzo smaczne i podoba nam się ich opakowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Recenzja kakaowych ukaże się dzisiaj :) Też mi bardzo smakowały.

      Usuń
  9. Czekałam na tę recenzję ;) Takie ciasteczka zjadłabym z chęcią z herbatą. Ta obrażona kostka cukru jest świetna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie wysoka temperatura, to i ja jadłabym je z herbatą :P

      Usuń
  10. Bardzo lubię cynamon to myślę że by mi pasowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cynamon jest tutaj bardzo subtelny, ale wyczuwalny :)

      Usuń
  11. Coś czuję, że bardzo by mi smakowały ;)

    OdpowiedzUsuń